Valtra Dual Fuel – kettős üzemanyagú traktorok - A természetes választás

Valtra Dual Fuel – kettős üzemanyagú traktorok

A Valtra Dual Fuel kettős üzemanyagú traktorok egy gyakorlatias módon mérséklik az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását a mezőgazdasági és kommunális munkálatokban, az által, hogy a gázolajat a környezetbarát földgázra cserélik le. A Valtra Dual fuel traktorok természetes földgázzal, vagy feljavított közlekedési minőségű biogázzal és gázolajjal üzemeltethetők.

A Valtra Dual Fuel traktorokban az AGCO Power Diesel motort kétféle üzemanyag együttes felhasználására alakítják át. Az energia legnagyobb része a természetes gáz 83% -os metán tartalmából, vagy a feljavított biogázból és kisebb részben a gázolajból, mely a gáz-levegő keverék diesel körfolyamat szerinti berobbantására szolgál, származik.

A Valtra Duel Fuel elérhető a Valtra N szériáknál, a HiTech és HiTech 5 és az N103.4, N113 és N123 modelleknél.

A kettős üzemanyag előnyei és haszna

  • Egy gyakorlatias módja megújuló energiák felhasználásának
  • Nem csökken az üzemeltetési, teljesítményi, biztonsági és kényelemi minőség a gázolaj alkalmazásához képest
  • Költségtakarékosabb az üzemeltetés a gázolajhoz viszonyítva
  • A Dual Fuel megoldás jóváhagyott általános közúti közlekedéshez, a közlekedési és kibocsátási szabályozásokban
  • Elősegíti és ösztönzi a jogszabályok kidolgozását, valamint az infrastrukturális feltételek kialakítását az alternatív üzemanyagok felhasználása terén.
  • Jelentős kibocsátás-csökkentést és megtakarításokat eredményez a fosszilis üzemanyagok felhasználása terén.

Kompromisszumok nélküli a teljesítőképesség

A használat minősége és teljesítménye a Valtra traktorok Dual Fuel motorjaiban egy normál diesel traktormotorral azonos. A Dual Fuel motorban a gáz begyújtását egy kis mennyiségű gázolaj befecskendezésével érik el.

A precíz és hatékony üzemanyag-befecskendezéshez az elektronikus gáz befecskendezőkkel felszerelt szívócsonk és a közös nyomócsöves gázmennyiség szabályozó párhuzamosan működik a normál dízel befecskendező rendszerrel. Ahhoz, hogy a traktor megfeleljen a jelenlegi kibocsátási határértékeknek a traktor típusfüggő katalizátorral van felszerelve (beleértve oxidációs katalizátor) az üzemanyag és gázkibocsátási szennyezőanyagok mérséklése érdekében. Motor működtetése és a kibocsátás-csökkentési rendszerek vezérlése a kettős üzemanyag felhasználáskor kombinálva van egy közös vezérlési rendszerrel, elektronikus vezérlőegység van mindkét üzemanyag tápkörben, melyek kapcsolódnak a traktor saját vezérlési rendszeréhez.

A gáztartályok tartós kompozit anyagból készülnek, és fülke padlószint alatt helyezkednek el, nem befolyásolják a traktor súlypontjának helyzetét, nem zavarják a kiláthatóságot, a hasmagasságot, vagy fontos berendezések, például a homlokrakodó használatát. A gáztartály térfogata 192 liter, és a legnagyobb feltöltési nyomása 200 bar. Ez az alapkivitelű gáztartály kapacitás körülbelül négy órán munkavégzési lehetőséget biztosít, de –első pótsúlyként - lehetőség van további tartályok felszerelésére is. Az üzemanyagtartály térfogata megegyezik a normál traktorokéval. A motor automatikusan át tud váltani gázolajra, ha kifogy a gáz.

N103.4 HiTech

Gázolaj

Dual Fuel
TLT teljesítmény kW/ford 69 / 2000 69 / 2000
TLT teljesítmény LE/ford 94 / 2000 94 / 2000
Nyomaték, Nm/ford. 460 / 1500 480 / 1400
A gázolaj/gázfelhasználás aránya %
Diesel / Gas
100 / 0 17 / 83

Éveket fordítottunk a kifejlesztésre és tesztelésre

A Valtra kettős üzemanyag felhasználásának és a biogáz technológiának a kifejlesztése több éve tekint vissza. Néhány fontos mérföldkövet az alábbiakban sorolunk fel.

2008

  • A kettős üzemanyag traktor kifejlesztése megkezdődött

2009

  • Első kísérleti N101 modellt használatba vétele, és tesztelése különböző munkakörnyezetekben

2010

  • Az N101 kettős üzemanyag felhasználású traktor hivatalos bejelentése a BorgebyFältdager kiállításon Svédországban

2011

  • A T133 HiTech kísérleti modell bemutatása az Agritechnica-kiállításon

2012

  • Az N101 tesztelése folytatódik Svédországban

2013

  • A korlátozott szériagyártás megkezdődik
  • A Valtra és a Svéd Mezőgazdasági Minisztérium bejelenti a MEKA kutatási projektet
  • A biogáz traktorok továbbra széles figyelmet keltenek a nagy nemzetközi vásárokon

2014

  • Folytatódik az N103.4, N113 és N123 modellek gyártása

Műszaki adatok

Diesel rendszer: eredeti közös nyomócsöves befecskendezés

Gáz rendszer: három gázpalack, kompozit anyagból, max. nyomás 200 bar, mindegyik 64 liter térfogatú, teljes feltöltési mennyiség 192 liter (mely 35 l gázolajnak felel meg).

Magasnyomású kör négy elektromágneses és manuális szeleppel, melyek automatikusan lezárnak, amikor a motor leáll, nyomásmérő, NGV-1 gázbetöltő csatlakozó, elektromágneses elzáró szelep

Alacsony nyomású áramkör nyomáscsökkentővel, mely a nyomást kb. 3,5 bárra csökkenti, szűrő és gáz közös nyomócsatornás befecskendezés minden hengerbe

A gázszerelvények beépítése az ECE R110 és R115 európai gépjármű előírások szerint történt.

Elektronikus vezérlőegység optimalizálja a gázmennyiséget – kívánatos teljesítményigénnyel és a vezetési helyzettel összhangban.

A Kipufogó rendszer Ecocat katalizátor van felszerelve annak érdekében, hogy megszüntesse hidrokarbonát és a metán kibocsátást.

A Gáz minősége: Valtra Dual Fuel rendszert olyanra tervezték, hogy a közlekedési minőségű földgáz és feljavított biogáz alkalmazható lehessen, amely gyakorlatilag egyenlő a közlekedési minőségű földgázzal. Ez lehetővé teszi, hogy alkalmazza - egymással oda-vissza felcserélhető módon - mindkét üzemanyag módot és úgyszintén összekeverje őket gázhálózatokban stb.A közlekedési minőségű biogáz metántartalma kb.95% (+/- 2%) kell, hogy legyen. A honosítási, és típus-jóváhagyási előírások megkövetelik az üzemanyag minőségek szabványosítását.

Katintson ide az N Szériájú N103.4, N113 és N123 modellek alap specifikációjának megtekintéséhez

Megjegyzés


A traktor üzemeltetésre készen áll a típus-jóváhagyási (nemzeti) és a Valtra szerviz szolgáltatás kiépítésén kívül. Az adott ország jogszabályi előírásaitól függően, a dual fuel traktorok bejegyzéséhez meglehet, hogy speciális engedélyre van szükség, mivel a közös honosítási szabályozás még nem született meg a kettős üzemanyagú járművek tekintetében.

Vissza az oldal tetejére